Jag går i en skog



Jag går i en skog där jag kan andas in dofter

Lyssna på ljuden av vinden i träden

känna spindelväven klistra sig i ansiktet

Jag går i en skog som jag själv varit med och planterat

som växt sig halvfärdig där mossan invaderar marken

Jag går i en skog där stenrösena vittnar om idogt arbete

På de små ängar och åkrar som en gång fanns just där

Jag går i en skog som rymmer svårupptäckta skatter

i form av rodnande bär och gyllengula kantareller

Jag går i en skog hittar min egen rytm

laddar de snart tömda batterierna och finner glädjen och energin åter

Författare okänd
Ha det bra alla o glöm inte att ladda batterierna


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan på er. Vilken vacker dikt och härligt foto. Det är inte dumt att strosa i skogen en härlig dag och hittar man sen en massa kantareller så är det ju ännu bättre. Hoppas allt är väl med er och att ni mår bra. Jag har varit dålig på att blogga ett tag men ska nu försöka att skriva lite oftare.

Stor kram till dej och Valle från Susanne och Lasse

2009-09-03 @ 21:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0