Längtan efter våren



Vårsiare
Jag gick där och tänkte på alla bekymmer
på alla proplem som vardagen rymmer
På tipsvinster och liknande strunt
vad kallt det blivit man klär sig för tunt
Men solen skiner om ännu rätt lågt
Då hör jag en känd låt och uppåt jag såg

En talgoxe sitter på frostig gren
Han har burrat upp sig det syns inga ben
Men sjunger gör han för solen han ser
Februariblek men ändå det behövs inte mer
Det värmde i mitt hjärta det värmde min själ
jag kände mig upprymd från hjässa till häl

Med ljusare sinne jag hemåt går
Tack vare en liten fågel som siar om vår
ha de gott alla

Kommentarer
Postat av: milla

Hej

Vilken härlig vårdikt, ser fram mot att bli klar och förhoppningsvis få godkänt på mitt examensarbete så vi kan seslite mer. Detär väl dags att börja planera för om och när vi ska åka på mässan, såg en kupong i senaste aot. Vad det gäller mina fuchsia sticklingar så behöver du inte fundera över dom mer, de har inte klarat torkan!! Kram till Dig

2009-02-26 @ 00:07:53
URL: http://millasblogg.bloggagratis.se
Postat av: milla

Hej

Roligt att prata med dig i telefonen idag det piggade upp verkligen. Blev lite lättad över att du fått reda på det där om håret! Skönt att vata vad det är. Jag tror att blutsaften sätter fart på rötterna igen.. Jag har själv slarvat lite med min blutsaft men ska köpa en flaska igen. Bra att du påminde mig om vårdcentralen får se om jag hinner dit i morgon. Kramis Milla

2009-02-26 @ 20:04:02
URL: http://millasblogg.bloggagratis.se
Postat av: milla

Nu åker datorn ihop för idag! Kanske har du lust att läsa mitt arbete och ge någon kommentar eller två, i så fall skickar jag det i morgon em, när jag samtidigt skickar till min handledare för kontroll



Nattkram

2009-02-27 @ 02:10:17
URL: http://millasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Susanne

Vilken härlig vårdikt. I dag är det vår i luften och fåglarna sjunger och då känner man livet i sig som Madicken sa. Har varit på en härlig promenad och solen värmde riktigt skönt där det var lä. Hoppas allt är bra med er. Var hos Milla på en fika igår och vilket arbete hon gjort hon är så duktig. Stor kram till dej och Valle från oss i Borensberg

2009-02-28 @ 13:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0